Nie je eshop ako eshop.
Prenajať eshop alebo nechať si vyrobiť na mieru?
Sú v princípe dve kategórie eshopov - prenajaté a vyrobené na mieru. Dali by sa ešte deliť ďalej, ale ja by som sa rád venoval rozdielom v týchto dvoch skupinách.
Začínajúci podnikatelia, ktorí sa chystajú predávať tovar cez internetový obchod, sa často pýtajú, či je lepšie prenajať si hotové riešenie alebo nechať si vyrobiť eshop na mieru. Jednoznačná odpoveď asi neexistuje, ale je pravdepodpobné, že po prečítaní tohto článku čitateľ zistí, ako postupovať, pretože sa dajú nájsť jednoznačné výhody a nevýhody oboch riešení.
Začnem prenajatým eshopom: je lacnejší a rýchlejšie ho dostanete vyrobený, čiže rýchlejšie môžte začať predávať. Tým by sme zoznam výhod prenajatého eshopu mohli uzavrieť. Pre niekoho tieto výhody samozrejme môžu byť kľúčové a preto bude pre neho vhodnejšie začať predávať s prenajatým eshopom. Prenajatý eshop je bezpochyby dobrý na otestovanie, či sa daný biznis uchytí.
Ak však ste presvedčení o úspechu vášho eshopu, prípadne už máte nejaký ten rok skúseností za sebou a hľadáte možnosti ďalšieho rozvoja, je načase porozmýšľať nad eshopom na mieru. Výhody sú nesporné:
- vlastná grafika, vlastné corporate identity
- efektívnejši kód, t.j. zvláda väčšie množstvo položiek. Prenajatý eshop je dobrý pre rádovo 100ky položiek, eshop na mieru ich zvláda kľudne aj 100.000.
- vlastné funkcie na webe, ktorými oslovíte zákazníka a zvýšite konverzie
- vlastné funkcie v administrácii, ktoré vám zrýchlia a uľahčia správu objednávok, fakturáciu, sklad a podobne
- jazykové mutácie
- širšie možnosti integrácie s inými službami
Toto všetko, samozrejme, nemôže byť úplne zadarmo. Je jasné, že výroba takéhoto eshopu bude prácnejšia. Ale taktiež je časovo náročnejšia aj príprava pred realizáciou. Je potrebné si s dodávateľom podrobne vydiskutovať požadovanú funkcionalitu a táto činnosť zaberá čas nie len programátorom, ale aj vám - prevádzkovateľovi eshopu. Kvalitná príprava môže trvať kľudne aj tretinu celého času výroby eshopu. Ak však hľadáte riešenie, ktoré má slúžiť dlhé roky a byť schopné spracovať veľké obraty, je to potrebné. Každý, kto sa bude snažiť toto nejako obísť, neskôr narazí na nemilé prekvapenie práve vo chvíli, keď to bude najmenej čakať.
Dobrý a skúsený dodávateľ pri príprave eshopu:
- počúva požiadavky klienta (zbiera požiadavky)
- analyzuje ich, navrhuje a predkladá možné riešenia
- neustále návrhy riešení upravuje, až kým klient riešenie neschváli
(zdroj: www.pixabay.com, www.freepik.com)
Dodávateľ, ktorý toto nerobí, riskuje, že dodá riešenie, ktoré klient nebude chcieť.
Hľadajte kvalitného dodávateľa a venujte príprave svojho nového eshopu dostatok času. Ak budete mať akékoľvek otázky, kontaktujte nás, sme vám k dispozícii.
Hľadáte dodávateľa pre riešenie z tejto oblasti? Neváhajte a kontaktujte nás.
Úvodné konzultácie Vám poskytneme zdarma.